woensdag 2 mei 2012

New York

Het is altijd een feest om New York in je rooster te zien verschijnen. Dat het wel inhoudt dat je Koninginnedag daar bent, neem ik graag voor lief ;-)

Bij de briefing kregen we ook te horen dat we Geert Wilders aan boord zouden hebben. Uiteraard met de nodige extra beveiligingsmaatregelen.

Toch wel gek om dan iemand aan boord te hebben die zoveel in het nieuws is geweest de laatste tijd...

De vlucht zat helemaal vol, met vooral veel Nederlanders die op vakantie gingen, voor ons iets bijzonders aangezien we gemiddeld genomen bijna geen Nederlanders aan boord hebben.

We kregen ook nog extra hulp van een passagier, een jongedame die nu middenin haar stewardessenopleiding bij het ROC zit ;-) Een beetje verlegen kwam ze in eerste instantie naar ons toe, voor ze het wist stond ze met mijn schort aan in de cabine mee te helpen. Ze heeft in ieder geval wat te vertellen als ze weer terug is op school! Ankie, heel veel succes met de rest van opleiding en wie weet tot aan boord over een paar jaar!

Na de vlucht was het nog een aardige rit naar Manhattan. De skyline blijft een mooi gezicht als je aan komt rijden :-)



Zoals altijd ging ik nog even de stad in, een rondje in de buurt van het hotel, winkel in, winkel uit. Op een gegeven moment had ik zo'n honger. Ik stond op instorten door de vermoeidheid. Ik moet eten, nu! En laat ik nou net een Pizzahut zien... niet heel culinair, ik weet het, maar ik kon niet meer.

Wil ik ergens gaan zitten met m'n pizza, zie ik op 2 plaatsen passagiers zitten! Nu maar hopen dat ze me niet herkennen... volgens mij is het wel goed gegaan, uniform uit en haar los en je ziet er heel anders uit ;-)

De volgende ochtend was ik al vroeg wakker. Lang leve de e-reader... Nadat mijn ontbijt een beetje gezakt was, heb ik m'n hardloopspullen tevoorschijn gehaald en ben ik met de metro naar Central Park gegaan, om daar een rondje te hardlopen.

Het leuke hiervan is, is dat je niet meer gezien wordt als toerist, maar als local. Niemand probeert je een huurfiets aan te smeren of iets dergelijks. Het was ook super lekker weer. Heb niet heel het park doorgelopen (te ver), maar ik denk dat ik iets van 5 km heb gelopen. Dus 'Hardlopen in Central Park' kan ik afvinken!

De laatste uurtjes voor calling heb ik ook weer in de buurt van het hotel doorgebracht. Ik kwam een winkel tegen waar ze handmade cupcakes verkochten, en ik kon het niet laten iets mee te nemen. Ze hadden zoveel keus! Ik kon echt niet kiezen. Gelukkig verkochten ze ook boxen met mini cupcakes met daarin hun 12 best verkopende smaken. :-) Ze zitten op 1385 Broadway, www.crumbs.com .

De terugvlucht zat ook helemaal vol, aanzienlijk minder Nederlanders dit keer. Wel een paar, waarvan de meesten heel vriendelijk. Op één stel na, vooral de vrouw was niet vrolijk te krijgen. Beleefd doen, vriendelijk doen, heel vriendelijk doen, humor, bijdehand doen, niets had effect, geen lachje of vriendelijk woord kon eraf. Gelukkig waren de overige passagiers wel blij met me!

3 opmerkingen:

  1. Hey Vivian. Heerlijk, New York! Ik ga eind deze maand eindelijk ook weer eens (ik vlieg geen 777) en dan mag ik heen als passagier! Jippie!
    Groetjes,
    Danielle.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat heerlijk, als passagier heen! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Vivian,

    Hier Ankie de hulp aan boord van de vlucht naar New york.

    Het heeft wat geduurt (en eerlijk gezegd was ik het briefje met je blogspot tijdelijk kwijt) maar hier dan mijn berichtje.

    Ik vond het echt super leuk om jullie te helpen, echt een ervaring uit mijn leven en nu weet ik zeker dat ik ook echt de lucht in wil. Volgende week hoor ik of ik mag solliciteren bij Arke Fly om daar mijn stage te gaan lopen.

    Hoe gaat het met jou? Nog veel aan het vliegen lees ik ;)

    Ook heb ik nog een groepsfoto van ons, ik weet alleen niet hoe je die toe moet voegen op zo'n blogspot.

    Echt super leuk om terug te lezen, en ook dat ik er ook echt in sta.


    Ik hoop snel wat te horen en anders mail je me maar, ankie_anker@hotmail.com
    dat lees ik denk ik sneller dan dit!


    Liefs, Ankie

    BeantwoordenVerwijderen