woensdag 14 maart 2012

Kuala Lumpur

Vier jaar geleden was ik hier voor het laatst, toen we er nog met de 747 op vlogen. Toen veranderde dat naar de 777 en die had ik tot voor kort niet.

Een 5-daagse reis, wat wil zeggen dat je daar effectief één volle dag te besteden hebt, de dag erna ga je alweer naar huis...

De heenvlucht viel me zwaar. Niet door de passagiers, want die waren prima! Al het klussen tikt toch aan, zeker als je dat niet gewend bent. Ook de dag van vertrek waren we bijtijds opgestaan om bouwmateriaal te halen, en zijn we tot een uur of 4 bezig geweest in het huis.

Daarna nog naar Schiphol om ´even´ naar Kuala Lumpur te vliegen 11 uur lang. Tijdens de vlucht voelde ik al nekpijn opkomen, die steeds erger werd. Dat plus vermoeidheid, en ondanks die vermoeidheid niet slapen in de OCR zorgde ervoor dat ik bekaf aankwam in Kuala Lumpur. Het is lang geleden dat ik zo erg op m´n tandvlees liep...

Ik ben in de bus op weg naar het hotel in slaap gevallen, da´s ook voor het eerst in al die jaren! Ik heb het die avond daar rustig aan gedaan, zoals jullie zullen begrijpen. Nasi goreng (ja ja, standaard ik weet het, maar erg lekker) op en naar m´n kamer. Om 23:00 lokaal (dus 16:00 in NL) viel ik als een blok in slaap, om 8 uur later wakker te worden. Hoezo rare tijdstippen??

Hierdoor had ik wel mooi de tijd om de eerste bus naar de stad te nemen, en daar rond te hobbelen. Lekker m´n nagels laten doen en een nek/schoudermassage, heerlijk! ´s Avonds met de rest van de bemanning gegeten bij een Thai.

Wel opvallend sinds de intrede van de smartphone: als er ergens gratis wifi is, zit iedereen aan z´n telefoon!! Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier ook schuldig aan ben, al probeer ik het te beperken en het niet continu te doen.

Later in het hotel had ik m´n collega´s enthousiast gemaakt voor de app ´Draw Something´, ipv kletsen zaten we nu met z´n allen tekeningen voor elkaar te maken, wat af en toe echt hilarisch was. Ik heb echt de bemanning verslaafd gemaakt, op Schiphol zaten ze nog steeds naar elkaar te tekenen!

De laatste dag heb ik vooral slapend doorgebracht, omdat ik toen Nederlandse tijd heb aangehouden. Voor calling nog gebruik gemaakt van het buffet in het hotel. Chicken satay for the win! Wat een heerlijk buffet is dat, met name de toetjes zijn echt kunstwerkjes om te zien!

Op de terugvlucht hadden we een paar open stoelen, wat er in het begin altijd voor zorgt dat we politie agentje moeten spelen om ervoor te zorgen dat die extra ruimte eerlijk verdeeld wordt onder alle passagiers.

Ik had ontzettend goed geslapen en was dus tien keer fitter dan op de heenvlucht. Gezien het tijdstip gingen de mensen snel slapen, dus het was erg rustig. Had ook dit keer leuke mensen in mijn gebied.

Al met al een korte, geslaagde reis, met wederom een leuke bemanning, ik tref het wel tot nu toe op de 777 ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten