maandag 6 februari 2012

Snowboarden in Mottarone

Dit stopje was een beetje dubbel. Vlak voor deze BIP begon, had ik bericht gekregen van een goede vriendin over haar vader. Hij was al langere tijd ziek (kanker) en na veel wisselende prognoses en ziekenhuisbezoeken, is hij helaas vorige week overleden. Ik zou door dit rooster zowel de condoleance als de begrafenis niet kunnen bijwonen en er dus niet zijn voor m'n vriendin. Ook dat hoort erbij in deze baan, alleen voor overlijden van 1e graad familie van jezelf wordt je vrijgespeeld, voor mijn oom destijds hebben ze toen een uitzondering gemaakt :-)

Anderzijds had ik een stopje van maar liefst 37 uur in Milaan! Meer dan genoeg tijd om de stad in te gaan, of... te gaan snowboarden in het noorden. En dat besloot ik te doen... ga niet 37 uur alleen in het airport hotel zitten ;-)

Dus... autootje gehuurd, en hop met de Fiat Panda (sneeuwkettingen verplicht in de kofferbak) richting Stresa, en vandaar omhoog de bergen in richting Mottarone. Skipass gekocht, snowboard uitrusting incl. helm gehuurd en gaan! Met de sleeplift naar boven...

Het was niet al te groot, precies goed voor een niet al te gevorderd boarder als ik. Ik was nog lang niet de ergste, ik kwam nog best aardig de blauwe pistes af, en ook de sleeplift ging meestal prima. Heb daar heel wat snowboarders zien vallen, sommigen lukten het steeds maar niet en zijn naar boven gelopen uiteindelijk :-S

Voor de niet snowboarders: sleepliften (paddestoelliften) zijn voor snowboarders heel irritant, en moeilijker dan voor skiërs om mee om te gaan, omdat je opzij staat in plaats van recht naar voren, en hebt je achterste voet niet vast aan het board op dat moment. Best een gedoe...


Moet toch ook eens skiën gaan uitproberen, gewoon omdat het me heerlijk lijkt om niet steeds na elke lift eerst te moeten gaan zitten om je voeten vast te maken, je nooit hoeft te lopen want je hebt stokken, etc.

Al met al heb ik heerlijk geboard daar. Klik hier voor een filmpje van mij terwijl ik de piste af ga. Terug met de auto ging ook prima ondanks de besneeuwde bergweggetjes.

Terug in het hotel een lange hete douche genomen om weer een beetje op te warmen ;-) Wat gegeten en toen naar bed...

De volgende ochtend ontbeten en m'n nieuwe bemanning ontmoet. Ik ga naar m'n kamer om alles weer in te pakken. Ik doe nog een laatste check voor ik de kamer verlaat, doe ik eigenlijk altijd. Niks laten liggen, heb ik m'n ID, telefoon, paspoort... paspoort? Shit, waar is m'n paspoort? Niet op de plek waar ik 'm altijd opberg... aaaaaaaaaaaaaaah! Het zweet breekt me uit, als ik 'm niet vind, heb ik een serieus probleem...

Koffer en trolley binnenstebuiten keren helpt helaas niet. Ik snel naar beneden, check uit en licht de captain in. Ik ren naar de autoverhuur in de hoop dat ze daar m'n paspoort gevonden hebben. Helaas... niks gevonden... dan moet ik 'm wel op de piste verloren zijn, crap!

Zonder paspoort kan ik nog wel Milaan-Amsterdam vliegen, maar Londen op en neer gaat 'm niet worden, omdat je op Schiphol dan je paspoort moet tonen... echt dit is de nachtmerrie van elke stess volgens mij.  Het is zoveel gedoe om dit te regelen, plus je vluchten worden eruit gehaald, waaronder een New York die ik had aangevraagd, want m'n visum voor Amerika zat ook in dat paspoort :-(

Nog los van de kosten (150 geschat voor paspoort en visum) kost het vooral veel tijd en is het een hoop gedoe. Aangifte doen (vanmiddag gedaan), naar de gemeente, spoedaanvraag, nieuwe pasfoto's (vanmiddag gedaan), nieuw visum aanvragen, proberen iets te verhalen op m'n reisverzekering, m'n unitmanager op de hoogte houden... Al met al baal ik enorm! Ik ben altijd zo voorzichtig met m'n paspoort, altijd op dezelfde plek, die die in principe ook niet verlaat, behalve nu dan...

3 opmerkingen:

  1. Balen van je paspoort! Maar wel n gaaf filmpje van t snowboarden, zag er goed uit! Nog even en je kunt meedoen aan t WK ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. --- Wat triest voor je vriendin, en jammer dat je haar niet terzijde kon staan.
    --- Kan me voorstellen dat het zweet je uitbrak, maar je hebt het fantastisch krachtdadig en adequaat aangepakt!

    BeantwoordenVerwijderen