dinsdag 6 december 2011

Laatste verhuisloodjes

Deze week komen de laatste verhuisloodjes in zicht! Vandaag en morgen hebben we hulp van een goede vriend voor het sjouwen van de zware dingen, voor het weekend zijn we dan echt 'over' :-)

Tegelijkertijd gaat de huizenjacht ook door. Na een aantal weken huizenstilte (geen interessante woningen gezien), hebben we vanmiddag weer een huis bezichtigd, en het sprak ons allebei meteen aan! Hier gaan we denk ik nog wel een keer kijken...

M'n vlucht naar Osaka was kort maar prima! Geen 6-daagse, maar een 3-daagse reis, dus maar 24 uur daar. Met + 8 uur tijdsverschil is dat heel kort... Zowel de heen- als de terugvlucht waren prima.

Eén rare vogel op de heenweg die werkelijk over alles in discussie ging, vermoeiend. Heel vies, dun halflang haar (en dan een grote kale plek op z'n hoofd) in een staartje, en hij droeg een pastel blauw roze Oilily (!) sjaal. Hij reisde samen met een Japanse vrouw en hun kindje.

Overhandig je een babyzwemvest met tekst en uitleg erbij, o.a. dat hij het in het vakje voor z'n stoel moet opbergen om er makkelijk bij te kunnen, stopt 'ie het daarna ergens ver weg onder z'n stoel. Mocht er iets gebeuren, dan vindt 'ie dat zwemvest nooit meer terug, dus ik leg nogmaals uit waar hij het beter kan opbergen en waarom.

Reageert hij geirriteerd: "Waarom geef je me dit eigenlijk? We vliegen over een continent, niet over water" Ehhh Japan, eilanden, hallo?? "Well sir, our approach and landing in Osaka are over water, that's why I give you this, for your child's safety."

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat doe ik maar niet ;-)

Ik ga even kijken of ik hier nog wat kan klaarzetten voor morgen!

1 opmerking: