woensdag 28 december 2011

Singapore

Voor het eerst naar Singapore. Altijd leuk, een nieuwe bestemming, zeker als je vriend meegaat! De laatste keer dat hij mee ging, was in oktober 2007 en eigenlijk had hij na die reis gezworen nooit meer mee te ipben (op standby basis reizen).

Ik was dan ook zeer verbaasd toen hij zei dat hij het deze vlucht nog wel een keer wilde proberen! Super leuk!! Zowel de heen- als de terugvlucht zagen er goed uit qua aantal open stoelen, nu hopen dat dat zo zou blijven...

Bij de briefing wist ik eigenlijk al dat het qua crew wel goed zou komen, de boeking zag er goed uit, we hadden twee hele leuke pursers, de senior purser had zelf ook een ipb-er bij zich. Brian belandde op de heenvlucht in de Economy Comfort zone op een rij zonder stoelen voor zich, echt een super plek! Hij heeft zelfs nog 3 uur geslapen tijdens de vlucht. :-)

Op aanraden van een collega gingen we in Singapore Nederlandse tijd aanhouden, omdat je maar 2 dagen echt daar bent. Eerst borrelen, toen door naar La Pau Sat, waar we heerlijke saté hebben gegeten! Even terug naar het hotel, toen zijn we aan de wandel gegaan, via een mall in de buurt naar Orchard Road, waar we nog naar de nieuwste Mission Impossible zijn geweest.

Toen was het eindelijk laat genoeg om te gaan slapen... en dat hebben we dan ook goed gedaan, heerlijk uitgeslapen tot de volgende middag (lokale tijd, het is daar 7 uur later).

Op naar Marine Bay Sands, waar een heel apart hotel gebouwd is met een dak met een fantastisch uitzicht over de stad, zie dit filmpje: http://vimeo.com/34299825

Het kost wat, maar dan heb je ook een uitzicht van heb ik jou daar.

Toen we genoeg gezien hadden, zijn we eerst wat gaan eten bij een restaurantje op straat (er zijn hele strenge regels voor restaurants wat betreft hygiëne, plus het was er druk), toen met een shuttle bus naar de Night Safari van de Singapore Zoo.

Het was wel leuk, maar ik weet het niet. Misschien ben ik gewoon niet zo'n dierentuin persoon. Ook al zijn er tegenwoordig geen kooien meer, die beesten zitten toch soort van opgesloten op een klein stukje grond, ik heb ze in Zuid-Afrika ook in het wild zien rondlopen, zoveel mooier!

Terug naar het hotel, daar nog tv gekeken en gerelaxed voor we weer gingen slapen.

De laatste dag alweer, waarvan we het grootste deel lokale tijd weer in bed hebben gelegen, we werden om 16:00 's middags pas wakker. Om 22:25 zouden we al calling hebben, dus we hebben deze avond rustig aan gedaan en genoten van een Indonesisch buffet in ons hotel, erg lekker!

Toen we de rest van de crew weer zagen in de lobby, kregen we ook de aantallen door. Er waren nog minder passagiers dan eerst verwacht werd. Geen stress of de ipbers mee konden komen, er was plek zat. Een pak van ons hart, je gaat dan toch een stuk relaxter naar de luchthaven.

De terugvlucht had Brian helemaal mazzel: hij mocht in de Business Class zitten!! Super!! Ik heb 'm de hele vlucht niet achter gezien, zo naar z'n zin had 'ie het daar ;-)

De vlucht was wel mijn langste tot nu toe: 13 uur vliegen! We mochten maar liefst 4 uur af! Het was alleen erg turbulent de hele tijd, dus veel geslapen heb ik niet helaas, vanavond maar weer in ons eigen bed.

Al met al is deze reis 10x beter verlopen dan die reis een paar jaar geleden naar New York, nu heeft Brian in ieder geval kunnen ervaren hoe het ook kan zijn :-) Het was echt heel leuk om hem mee te hebben, dat heb ik 'm daar dan ook vaak genoeg laten weten :-D

Laat ik nog even zeggen dat Singapore de duurste Aziatische bestemming is waar ik tot nu toe ben geweest. Prijzen zijn gelijk of zelfs hoger dan in Nederland!

Het is ook een plek waar veel dure auto's te spotten zijn, wat dat betreft was het ook een leuke plek voor Brian ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten