zondag 16 oktober 2011

Miami

Mijn één na laatste MD11 vlucht ging naar Miami, met een 48 uurs stop, een geweldige afsluiting van mijn 4,5 jaar op de MD11 (de Delhi hierna reken ik niet mee :-P). Maar eerst moeten we er wel nog even naartoe vliegen natuurlijk!

Het begon al niet geweldig met enige vertraging doordat het toestel laat was binnengekomen. Vervolgens een probleempje met de watervoorziening, wat gelukkig snel werd opgelost. Een volle bak, zelfs alle klapstoelen waren bezet, en er zijn ook meerdere IPB-ers blijven staan helaas.

Ik had voor 98% superleuke en aardige passagiers. Alleen op 2 rijen liep het even anders. Bij de eerste van die 2 heb ik tijdens de maaltijdservice het beklag aangehoord van een echtpaar over de maaltijd die ze tegen bijbetaling hadden besteld en nog veel andere dingen, toen een paar rijen verder ontplofte een ander echtpaar omdat ik geen keus meer had wat betreft de warme maaltijd.

Nu maak je wel vaker mee dat mensen niet blij zijn als ze horen dat er geen keus meer is, en ik snap ook dat dat niet fijn is, maar dit was wel extreem. Gebaren, schreeuwen, rood aanlopen, ik kreeg er geen speld tussen. Mijn collega's in het andere gangpad keken op en konden alles meeluisteren, en zelfs de purser die helemaal achterin stond, stond al op het punt om zich naar mij toe te werken in het midden om me te hulp te schieten, zo erg zag het eruit hoorde ik achteraf.

Uiteindelijk draaiden beide stellen tijdens de vlucht wel bij, we hebben als crew echt extra ons best gedaan voor die mensen. Beetje jammer als ze dan met uitstappen niet even bedanken voor de extra moeite (we hebben bijv. salades uit onze eigen crewtrolley weggegeven)... jammer dat dit zo'n stempel op je vlucht drukt, nogmaals de overige 98% was echt heel erg leuk!

Dan Miami zelf! Even naborrelen bij het zwembad en plannen smeden voor de volgende dag. Een groep ging naar South Beach, de captain had een auto gehuurd en wilde naar de Everglades voor een propellerboot tour. Deze heb ik in 2006 met Martinair al eens gedaan, maar het leek me best leuk om die nog eens te doen.

Dus met z'n vijven op pad, op naar de Everglades...
De propellerboot tour was wederom erg leuk, al draaide deze driver helaas geen donuts in het water :-P Zie een paar filmpjes:
http://vimeo.com/30618044
http://vimeo.com/30618167

Daarna een alligator 'show' waarin een tourguide dingen vertelde over verschillende dieren, en natuurlijk de alligator. Ook liet hij zien hoe het dichtklappen van de kaken van zo'n beest werkt. Aangezien een alligator alleen opzij kan zien, slaan z'n kaken dicht zodra iets z'n mond aanraakt. Zie het filmpje! http://vimeo.com/30617954

Op de terugweg zijn we nog door de Coral Gables en Coconut Grove gereden, twee sjiekere buurten kan je wel zeggen. Heb zelfs villa's gezien met 4 (!!) garages!

's Avonds uit eten geweest met z'n tienen op de Española Way, leuk straatje is dat! En weer een borrel bij het zwembad.
De laatste ochtend gebrunched op South Beach met 2 collega's, nog even door Lincoln Road gelopen (gaaf nagellakje gescoord!) en dan nog een paar uurtjes relaxen op m'n kamer voor de terugvlucht...

De terugvlucht was ook vol, dit keer met 100% leuke mensen in m'n werkgebied :-) Gelukkig! Toch was ik best wel moe, echt fijn afgaan op de MD11 kan je niet. Voor het eerst in m'n bijna 6 vliegjaren ben ik onderweg bij een benzinepomp gestopt voor een powernap van een kwartier, dat hielp wel!

1 opmerking:

  1. Hoi Vivian,
    Na lang zoeken heb ik eindelijk je nieuwe weblog gevonden. Leuk om je verhalen weer te lezen. Misschien zien we elkaar aan boord.
    Gr,
    Danielle.

    BeantwoordenVerwijderen